Van Amsterdam naar Vancouver - Reisverslag uit McBride, Verenigde Staten van Sonjaennick - WaarBenJij.nu Van Amsterdam naar Vancouver - Reisverslag uit McBride, Verenigde Staten van Sonjaennick - WaarBenJij.nu

Van Amsterdam naar Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Sonjaennick

02 Juli 2017 | Verenigde Staten, McBride

Hallo allemaal,

Hier eindelijk mijn eerste verslag. De afgelopen week is omgevlogen. We hebben zo veel gezien en gedaan. Teveel om allemaal te vertellen.
Daarom even in vogelvlucht wat we allemaal hebben meegemaakt.
We zijn zondag de 27e vertrokken met het vliegtuig vanuit Nederland naar Vancouver. We gingen om 10.30 uur (Nederlandse tijd) vliegen. We landen om 11.30 uur Canadese tijd. De vlucht duurde 10 uur. Op het vliegveld kregen we rolstoel begeleiding en daardoor waren we erg snel bij de douane. We hebben snel onze huur auto opgehaald. Het is een rode Hyundai sonata,een hele nieuwe!! We gingen zo snel mogenlijk naar Simone ,een dochter van rob( even ter verduidelijking: Rob Krell is de broer van mijn oma). We waren uitgenodigd voor een brunch. Maar we waren net te laat dus iedereen was al weg. Maar het leuk was dat iedereen wist dat wij (mijn moeder en ik) zouden komen maar niemand wist dat mijn oma ook zou komen!! Dus toen we tegen Simone zeiden dat we een verrassing hadden maar we het niet alleen kunnen sjouwen, zag ze oma in de auto zitten. Het was leuk om te zien hoe enthousiast ze zijn om "Aunti Nora" te zien... toen had Simone haar vader (Rob) gebeld om te zeggen dat wij er waren... een half uurtje later kwamen Rob en Merilyn (zijn vrouw) en toen oma opendeed zag ik de tranen in Rob zijn ogen springen en Marilyn die begon te juichen van blijdschap. We hebben heerlijk bij Simone gelunched. Daarna zijn we naar het hotel gegaan en hebben we ff uitgerust. We gingen naar het Holliday Inn op de 7e etage met mooi uitzicht. Het hotel heeft een zwembad en sportcentrum en ligt aan 711 Broadway. Midden in het centrum. Nadat we ingecheckt waren zijnwe de stad gaan verkennen. Dat lukt natuurlijk nooit tijdens een "paar ritjes" want Vancouver is ruim 115 vierkante kilometers. Er is dus heel veel te zien. Jeetje wat is Vancouver groot. We hebben nog even zwemkleding gekocht zodat we in het hotelzwembad kunnen zwemmen.
Dag 2:
De volgende dag hebben we Vancouver onveilig gemaakt. We zijn downtown gegaan en hebben kriskras door Vancouver gereden. We zijn ook door Stanley Park gereden. Daar staan vreselijk mooie oude bomen. Het park is ruim 400 hectare groot en super mooi. Er staat ook een holle boom die tientallen meters hoog is en waar je makkelijk een auto in kan parkeren... de boom is natuurlijk wel dood. Om 4uur s'middags waren we uitgenodigd door Rob voor een diner bij de countyclub (een golfclub) in Richmond (voorstad van Vancouver). Het is zo schitterend daar!!!! We zaten op het terras en konden " Kilometers ver" over het schitterende golfterrein kijken. Het etentje was super gezellig(en lekker). Iedereen was er : De hele familie met aanhang en kleinkinderen. Het was echt heel erg leuk. Ik heb met de kinderen gespeeld.
De 3de dag in Vancouver zijn naar Horseshoebay gegaan. Dit is een heel erg klein plaatsje aan het water . Het was een eind rijden de bergen in. De rit was echt heel erg mooi. Ik heb hele mooie foto's kunnen maken. Op de terugweg zijn we nog "even gaan shoppen" in North Vancouver , want Mn moeders tablet was ermee gestopt. We hebben een andere gekocht en zijn daarna via "Gastown" (het oudste gedeelte van Vancouver ) terug gereden naar ons hotel. In Gastown staat een mooi stoomklok. Die blaast stoom en speelt ieder kwartier een melodie. De klok lijkt wel antiek, maar is pas gemaakt in 1977. Als je door de gezellige wijk Gastown rijdt kan je je makkelijk voorstellen dat hier cowboys gereden hebben... toen we weer terug waren in ons hotel zijn mijn moeder en ik gaan zwemmen. Toen was de dag alweer om en tijd voor bed.....

• 09 Juli 2017 - 10:57

Wim:

Zeer leuk kort verslag van de eerste paar dagen. Is ook zeer zeker een leuke basis om aangevuld met nadere details en foto's aan te vullen voor a long lasting memory. Op naar het verslag van de aansluitende dagen :-) en enjoy the remaining days of your holiday.

• 09 Juli 2017 - 16:22

Pascal:

Leuk en spannend allemaal geniet ervan (niet echt moeilijk)