Canada 150 jaar ! (en wij vieren mee) - Reisverslag uit Alderwood, Canada van Sonjaennick - WaarBenJij.nu Canada 150 jaar ! (en wij vieren mee) - Reisverslag uit Alderwood, Canada van Sonjaennick - WaarBenJij.nu

Canada 150 jaar ! (en wij vieren mee)

Blijf op de hoogte en volg Sonjaennick

01 Juli 2017 | Canada, Alderwood

Dag 7 :
Vandaag bestaat Canada 150 jaar! Dat wordt in het hele land groot gevierd. Super leuk dat we dit ook nog meemaken op onze vakantie . We zijn op doorreis door de Rocky Mountains dus kunnen niet de hele dag feest vieren maar we merken onderweg wel dat er overal feest is.

Onze volgende slaapplaats wordt Mc Bride.....
McBride is een piiiiiiieeeeeppp klein dorpje met maar 700 inwoners. Het ligt in de Robson Valei , tussen een paar prachtige Nationale parken. In Mount Robson National Park ligt ook de hoogste Canadese Mountain van we 3954 meter hoog! Die hebben we overigens alleen gereden , niet beklommen...........
McBride heeft sinds 1912 een station en het dorpje is volgens de regels van de spoorwegen gebouwd : eerst het station, dan komt het park met een weg naar het dorpje..

Onderweg komen we verschrikkelijk mooie uitzichten tegen. We stoppen onderweg wel minstens 40x om dingen te fotograferen . Als het aan mijn moeder had gelegen hadden we wel 140x gestopt want regelmatig roept ze " ohhhh kijk daar is, jeetje DAT is mooi" . Maar goed dat we niet overal konden stoppen anders hadden we waarschijnlijk een week langer op reis geweest. Niet dat ik dat erg had gevonden hoor!
We komen onderweg nog door Ashcoft. Dat lijkt een heel klein plaatsje, maar heeft toch zo'n 1600 inwoners. Maar wel verspreid over 52km2 dus het is een eind fietsen naar het eind van het dorp!!! Het is een heel oud dorpje waar je ieder moment verwacht dat er cowboys op paarden en indianen langskomen....
In Ashcoft wordt gevierd dat Canada vandaag 150jaar bestaat en wij gaan even kijken bij het dorpsfeest. Ik ga nog op de foto met Mounties (Canadese politieagenten) en we hebben nog heel lang met ze staan praten. Toen ze hoorden dat we 'helemaal uit Nederland' kwamen, maakten ze ook nog voor zichzelf een selfie met mij Haha. Nu waren wij de bezienswaardigheid.
We rijden weer door want er is nog zoveel te zien onderweg en we willen ook nog een beetje op tijd in ons motel aankomen.